”Jag ska göra mål såklart”

Visby IBK har till sist slagit Hässelby under ordinarie tid även om det återigen satt oerhört långt inne. Matchen i lördags höll på att, ännu en gång, förvandlas till en ångestfylld dröm. Gästerna spelade ett heroiskt försvarsspel där varje gubbe måste ha haft en färgkarta av blåmärken pga. alla täckta skott. Keepern Mathias Nordqvist stod på huvet och motade bollarna trots att vi avlossade en ursinnig kanonad mot honom i över 60 minuter. Dessutom omsatte man varje halvchans på allra effektivaste sätt…

Men till slut orkade man helt enkelt inte stå emot och i den sista perioden kunde vi både komma ikapp och gasa förbi. Kramade dock om Sonny efter fajten och berömde både honom och hans manskap för en fantastisk insats. Oerhört impad över hökarnas arbetsetik och det bultande hjärtat trots att man i praktiken redan hade åkt ur serien.

Tror att de 728 som bänkat sig i Södervärn trivdes.

*

Jag tycker det är oerhört oproffsigt att låta samma domarpar döma samtliga tre elitmatcher på Gotland under samma helg. Need I say att det dessvärre skedde en hel del matchavgörande misstag som kanske kunde ha undvikits med en annan arbetsrotation på flöjtarna.

*

Våra gossar belönades med ett spinningpass på söndagmorgonen. I know my way to become poppis…

*

Det slog mig under Endre vs IKSU att i princip varje spelare hos gästernas tre femmor har landslagsmeriter från antingen junior- och/eller seniorlandslag. Kan inte vara så svårt att vara varken sportchef (med tanke på RIG) eller tränare i ett sånt lag. Man behöver knappast trolla med knäna om man säger så…

*

Innebandysajtens Mikael Malmgren gjorde ett gig på Gotland i helgen. Grymt bra initiativ och riktigt bra artiklar! Way to go.

*

Äldsta dottern spelade match i söndags och jag försökte mig på lite pedagogisk coaching. Frågade henne nämligen innan vad hon skulle göra på matchen, men av hennes svar att döma så var man tydligen ett rikspucko:
- Men vilken konstig fråga pappa. Jag ska göra mål såklart!

*

Bastun är nu officiellt invigd. Andreas Söderberg, Micke Järlö och undertecknad bondade manligt och analyserade lördagsmatcherna samt smidde planer för söndagens dito. Tycker mig därmed ha bidragit till Endres vägvinnande taktik igår. Eller kanske inte ändå…

Andreas Wahman valde dock i sin tur att hänga i TV-soffan och kika på Melodifestivalen. Vi jobbar tydligen alla lite olika.

*

Snacka om kontraster:



*

Kommer att besöka Wisby Strand vid två tillfällen denna vecka. På tisdag handlar det om Glada Hudik-teaterns turnépremiär för Elvis och på fredag är det dags att spana in Håkan Hellström. Spännande!

*

Mina jobbkamrater har en skön humor. Spana in det kompletterande idolkortet vid min arbetsplats i morse. En bra start på veckan!?



Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Bortglömd

Kan ju ha varit så att Andreas W valde vardagsrummet framför bastun med anledning av det snygga och trevliga sällskapet som fanns där och inte i bastun!

2011-02-22 @ 15:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0