En av de bästa

Fällde en tår i dag när jag fick reda på att Hans Dahl på Falu Kuriren hade hastigt gått bort häromdagen. I mina ögon var ”Hacke” en av de bästa sportjournalister som jag träffat och blivit intervjuad av. Jag gillade honom skarpt för hans uppriktighet, ärlighet, kompetens och omtänksamhet. Vi hade en fin relation till varandra under åren i faluklubben och fortsatte även att ha viss kontakt efteråt.

 *

Skulle kunnat skriva vidare om t ex Faluns chockvinst, vilket Dahl å andra sidan hade gillat, men har liksom svårt att samla orden. Nöjer mig med att gratulera masarna till en osannolik vändning. Det är inte många genom åren som lyckats göra 3-0 i en sista perre på solnaiterna. Man kanske ska se det som en symbolisk hyllning till Hacke.


 


Tänder ett ljus av saknad för dig Hacke.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Per Nordström

Stort och vackert, Mika

/Per/

2011-03-17 @ 21:05:41
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0