TGIF

Världens för närvarande bästa damkeeper heter Liisa Kokkonen och spelar för Endre. Det hävdar jag. Subjektivt? You bet.

Häromdagen var hon med på vår träning och jag imponeras fortsatt för hennes seriositet och inställning. Nu är hon dessutom återigen, och såklart helt korrekt, uttagen i det finska landslaget till Finnkampen. Hennes fortsatta utveckling ska bli häftig att följa. That girl is going to places.

*

Flipp och flopp i Handbolls-VM. Sverige agerade som blöta grönsaker vs Argentina för att sedan studsa tillbaka och uppträda heroiskt vs Polen. Bara inom idrott.

Och stämningen i Scandinavium var nåt i hästväg igår. Rena rama fanatismen a´la Kroatien! Ballt.

*

Imorgon blir det tur och retur fakirbåt. Första skutan upp och sista hem. Överhängande risk för att man är helt trasig på söndag. Snacka om glamourliv, eh?

*

Totalsåld av Air Jordan-reklamserien som kallas för ”Become Legendary”. Det finns ett tiotal av dem på You Tube. Alla osannolikt grymma för en sån som mig som fullständigt knarkar amerikansk idrottskultur i allmänhet och min husgud Michael Jordan i synnerhet.

Och textrader som nedan ger mig the chills:

If you want to be the best. Be a legend on your team. Dominate your opponents.

You got to go out in the work day in and out. Make sacrifices. Do the extra two, three reps. Run the extra mile. Eat the right food
 when you want Mickey D´s. Give up the partying. Stop the drinking. Go out with intensity on every workout, every game.

You got to put in the work January to December to be where you ought to be - to be the best!


*

Med de orden tar vi helg.

*

Med doft av plast,

Mika



Kommentarer
Postat av: Jocke Lundberg

Kör hårt med grabbarna och ta med dig 3 poäng hem, då slipper vi oroa oss över att Handen passerar oss...

2011-01-21 @ 18:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0