En speciell plats i mitt hjärta

Se där, se där! Verkar vara en ny pandemi på gång i innebandy-Sverige. Undrar om alla spelare i motståndarlaget spelar med tillåtna skosulor på lördag? Man kanske ska begära kontroll… För det måste ju vara fusk ifall de har bättre grepp på parketten än oss.

Sorry. Sade ju att jag skulle droppa detta, men kunde inte låta bli. Det var smashläge. 

*

Och apropå. Motståndet på lördag stavas till Handen. Statistiskt en ruskigt svår nöt att knäcka speciellt i Torvallahallen. Dessutom har de ju sin egen speciella go-to-guy i Patrik Andersson som jag nämnt med stor respekt vid flertalet tillfällen på dessa sidor.

Matchen sänds återigen på webben i form av IBK-TV. Klubben bjuder dessutom till mat och mingel på en av Visbys krogar där man också storbildsvisar drabbningen. En tradition sedan nåt år tillbaka att göra just såhär och bjuda på mervärde för samarbetspartners.

Som kuriosa kan jag också upplysa om att lilla L får äntligen hänga med på en bortafajt . Storasystern har ju rest land och rike runt i turnébussarna sedan länge, men nu är det äntligen lillsyrrans tur. Som hon väntat på denna stund. Stolt som en tupp. Jultomten släng dig i väggen! Laddad är bara förnamnet. På gränsen till övertänd är mer korrekt…

Många faktorer som gör att man gör bäst i att prestera om man vill ha hälsan i behåll…

*

Nu har man förhoppningsvis gjutit lite olja på vågarna.

*

En ny hjälte i min bok. Vilken öppningsmonolog! Garvade så tårarna rann vid skrivbordet på kontoret. Så skulle man hålla tal vid publika tillställningar. Snacka om icebreaker! Undrar om man skulle få så många bröllopsinbjudningar efter det första framträdandet?

*

Bjussar på en liten statuskoll på bygget:



*

SVT gjorde en intressant undersökning av att så få invandrare spelar innebandy. Man använde sig av Balrog som ett exempel då man representerar, det mångkulturella miljonprojektsområdet, Norsborg.  Underbart att se och höra Sarwar Khan, en av demonernas härliga eldsjälar, i inslaget. Hela familjen Khan är en stor del av Botkyrkaklubben och de har en speciell plats i mitt hjärta.

Däremot tyckte jag det var konstigt att man svarade att man inte hade en enda spelare med invandrarbakgrund i representationslaget. Räknas inte Markus Palokangas?


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0