En sängvätares bekännelser

Skitkul med respons på inlägget igår. Ämnet berörde. Det märktes även på besökssiffrorna. Droppar caset hädanefter, men vill bara avslutningsvis betona att jag alla dagar i veckan vill stå för fair play.

Har därmed svårt att ta till mig av att man skulle vara en fuskare om man spelar med för mycket vinkel. De som kan sin innebandy vet att det knappast är till fördel att spela med en bananböj på sin sticka. I min värld är denna regel ungefär lika fjantig som att man ska ha instoppade tröjor och uppdragna strumpor. Dessutom vet jag hur mycket det mixtras med målvaktsutrustningar samt hur det blandas mellan olika fabrikanters skaft och blad. Nåt som också skulle rendera i orimligt hårda straff inom denna sport…

*

Jerker Lundgren gjorde en succéartad comeback i Pixbo i söndags. Redan efter knappt en minut hade bågarnas okrönte konung slaskat in en balja troligtvis genom sin patenterade dragare. Samme Lundgren sköt oss i sank i SM-finalen för åtta år sen.  Den där matchen som man än idag drömmer mardrömmar om… Träffade Jerka i samband med VM nu senast. Rakt igenom en störtskön lirare!

*

Kikade på Handbolls-VM igår med gode vännen E. Vi utsåg våra favvisar i blågult. E valde försvarsbjässen Tobias Karlsson och jag slog mynt om Dalibor Doder. Alltid gillat den snubben. Lite handbollslandslagets Zlatan liksom. Gör alltid det oväntade. Finurlig. Cool. Kul att kika på.

Däremot insåg jag att jag skulle ha varit pretty fuckin´ far från Doder i spelstil om jag nu fortsatt lira handboll. Den korta karriären avslutades när jag insåg att mina utvecklingsmöjligheter som högerhänt högersexa var ganska begränsade. Tror inte att coachen riktigt såg några tillräckliga kvalitéer i en då 10-11-årig finnspanjack…

*

Beträffande byggprojektet hemmavid så har det nu flytspacklats. Dessutom har jag valt ut kakel, klinkers, handfat, komod, badrumsspegel och duschhörna. Inspirationen till inredning och design har jag hämtat hos Maria. Om sisådär två och en halvvecka ska det premiärbastas.

*

Nu bygger man broar på innebandy-Gotland. Tror att man är som Hans Chrunak. Rubriksättarna verkar nämligen älskar mig. Faktum är dock att jag står för varje ord i denna artikel. Däremot önskar jag inget hellre än att nåt av öns alla klubbar ska göra nåt radikalt och gör en satsning uppåt. Undertecknad bidrar mer än gärna om jag bara kan vara till nytta.

*

Avslutar med Niklas Wikegårds dräpare från Idrottsgalan igår:
"Det är bara sängvätare och vänsterhänta som spelar innebandy"


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0