En elak s.o.b

En veckas tystnad. Sticker inte under stolen med att den senaste tiden varit jobbig ur flera aspekter. Innebandyn har sin beskärda del i det. En febrig dotter likaså. Man tappar lätt energi och går ner sig mentalt. Inte ens de senaste dagarnas klart lysande sol har förmått att få en på gladare humör. Så är det ibland. 

*

Henrik ”Nisse” Nilsson lämnar dessvärre oss. Ljusdalssonen har haft en tyngre säsong. Det har inte lossnat av nån anledning och då tappar man lätt självförtroendet till slut. Sånt händer tyvärr ibland och vad det beror på är svårt att peka på. Nu hoppas jag att han hittar tillbaka i Duvbo igen.

*

Vi har dock fått ett tillskott i Sebastian Gafvelin (yngre bror till Jonas som numera coachar Caperiotäby). Det ska bli kul att stifta bekantskap i denna yngling som lånats in från AIK resten av säsongen. Tycker att han inlett sin sejour hos oss på ett väldigt positivt sätt.

*

På söndag möter vi seriesuveränen Tyresö Trollbäcken hemma i Södervärn. Det är en rolig match, inte minst för mig själv då jag har motståndarklubben som min moderklubb. Det känns såklart alltid speciellt att möta just den klubben.

Utan att det ska uppfattas som rövslickeri så imponeras jag av TT:s stabilitet i vinter. Nye coachen Viktor Matsenius har blåst liv i laget trots att man tappade några viktiga pjäser som Victor Ferraresi  inför säsongen. Serieledarnas största asset är försvarsspelet kryddat med spetskompetens hos spelare som André Parneus, Linus Näsman och Martin Rustas. Sen har man tillgång till lojala kulturbärare som Ola Jonsson och Per Björk. Herrar som alltid gör jobbet oavsett tidpunkt på dygnet.

All in all så blir det utan tvekan en tuff nöt för oss på söndag. No doubt. Men å andra sidan så spelar vi ju helt utan press vilket garanterat är en ännu jobbigare faktor för gästerna.

*

Byggprojektet börjar bära frukt. Nu är det kaklat och klinkrat. Snart så. Det nalkas det premiärbastu. Jippikajee!



*

Den här tjejen har en vilja av stål. Känner ingen som lägger ner mer i sina förberedelser än Maria. Såtillvida full av beundran och också en av de personer som jag verkligen unnar att få lyfta SM-bucklan en vacker dag.

*
 
Finner styrka i HBO:s sanslöst grymma hockeydokumentär om Capitals och Penguins och de båda lagens förberedelser inför Winter Classic. För den som är intresserad så finns de sökbara på YouTube.

*

För övrigt. Washingtons head coach Bruce Boudreau är en elak s.o.b…   

*

Dessutom. Mina personal shoppers E och S är uppe i Storstan för att shoppa jeans till mig. Vad tycks?



Till sist. Trevlig helg!

Med doft av plast,

Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0