Den melankoliske grubblaren

Renoveringen och bygget rullar på. Efter ett par dagars slit så har hantverkarna rivit ut det gamla. Det kanske är på sin plats att erkänna att jag inte tillför mycket annat till detta projekt än plånbok och hejarop. Man ska göra det man är bra på, eller hur? Och mina skills räcker dessvärre inte till så mycket mer än så. Svårt att tro att man egentligen är utbildad till undertaksmontör back in the days…



*

Endrebruttorna Emma Järlö och Eva Didriksson är uttagna i blågult igen. Så jäkla roligt! Och i Emmas fall blir jag extra glad för att hon blir uppmärksammad och belönad. Så som hon gått framåt de senaste säsongerna!

*

Man brukar säga att katten har nio liv. Gällande min gamla klubb Balrog så tror jag att de har uppemot 13… Blir därmed inte förvånad ifall de grejar biffen även till våren. Rehiring av Bruno Lundberg ökar i alla fall sannolikheten för ett nytt kontrakt.

*

Läste dessutom att Pixbocoachen Vidar Jonsson lämnar sitt uppdrag efter säsongen. Gillar Vidar som gjort ett bra jobb i Mölnlyckeklubben.  Förstår också hans dilemma med familjen i Helsingborg. Det där pusslet är viktigt. Ta det från en som vet en del om konsekvenserna av pundiga prioriteringar.

*

Det här tycker jag är riktigt stort. Nu hoppas jag att det svenska damlandslaget uppmärksammas på samma sätt på Idrottsgalan. Dock svårt att tro att det kommer att hända utan att måla fan på väggen…

*

Håller tydligen på att bli ”smyghallänning”. Inte nog med att man creddar Warberg i tid och otid samt att Cap och ex-Cap tillbringat i princip hela sin seniortid där. Finner dessutom Mathias “Bult” Larssons blogg ruskigt bra. Rappt och fyndigt flow i texterna.

*

Spontanshoppade två kavajer på lunchen. Vad är det som händer med mig nuförtiden?

*

“Sometimes it's like someone took a knife baby
Edgy and dull and cut a six-inch valley
Through the middle of my skull

At night I wake up with the sheets soaking wet
And a freight train running through the
Middle of my head”

Grubblar en hel del just nu. The Boss fick äran beskriva den melankoliska känslan.

*

För övrigt är ”River en vacker dröm” med Håkan Hellström en fullständigt briljant låt. Det är min gode vän M som indoktrinerat mig... 


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: David K

Snällt av dig att hylla Vidar i Pixbo men i ärlighetens namn har de gjort 1 riktig skitsäsong ifjol och rosar inte marknaden i år heller men stort av dig att hylla honom för hans jobb i Pixbo....

2011-01-13 @ 15:58:01
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Mika

Hej David,



Sometimes there is only so much a coach can do...

2011-01-14 @ 11:41:02
URL: http://mikapackalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0