Dagarna du minns

Startar lördagmorgonen med en stor, stark balja kaffe. Det behövs, eftersom den yngsta dotterns hosta hållit en vaken stora delar av natten. Ingen synd om mig. Det är henne jag lider med. Det finns liksom inte så mycket att ta av på de där späda kropparna.

Blickar ut genom köksfönstret. Funderar. Smider planer för dagen. Ser grannens svarta katt lägga ytterligare en turd denna rekordlånga vinter i snön framför för min entré samtidigt som kaffeklunkarna sprider såväl värme som energi in i innandömet.

Tänker på det senaste året. Allt som hänt. Livet som fick en lustig vändning som jag inte var beredd på. Repat mig så sakteliga även om det tagit sin tid. Främst tack vare vännerna som ställt upp i 190, rain or shine.

Kommer att tänka på resereklamen med Mads Mikkelsen som vävas i TV för närvarande. Vad är det han säger? ”Livet är inte de dagarna som passerar. Det är de dagarna du minns”.

Well put.
Låt oss göra den här dagen till en av dem.


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Gittan

Så rätt helt enkelt. Kram

2011-01-29 @ 10:47:17
Postat av: Totte

Rätt broder! Keep it up & when you fall, just bounce back like a pain in the ass :)

2011-01-29 @ 13:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0