Virrigt värre

Det händer grejer. Transferfönstret stängde igår och vi tappade Hampus Dargren till Mullsjö. Ett avbräck såklart med tanke på att vi har en brist på just högerfattade snipers i laget. Däremot unnar jag Hampe chansen i SSL. Han har gjort sig förtjänt av den här platsen i skyltfönstret. Hur han kommer att passa in och klara sig vågar jag dock inte uttala mig om. Kan i ärlighetens den småländska klubben alldeles för dåligt för att kunna komma med nån vettig analys. Hur som haver så önskar jag Hampus ett stort lycka till! Make us proud, kid!

*

En som också rör på sig är min forne adept Markus Palokangas. Nu återvänder han till TT från Balrog efter att ha vänt tillbaka från just TT till Balrog inför säsongen. Virrigt värre del ett.

*

Det verkar som om ett svensk innebandylandslag måste ha sin Ulf Hallstensson. Nu lämnar han herrlandslaget för att ta över coachrollen hos damerna. Därmed ersätter han Andreas Wahman som tackat nej till uppgiften och backar upp Janne Vaara och Gunnar Bonnedahl. Däremot fortsätter han att träna AIK i SSL. Virrigt värre del två.

*

Hallstenssons roll i herrlandslaget ersätts temporärt med Helsingborgs skipper Mikael Karlberg. Misstänker att pregameanalysen av finnarna kommer att vara en oklanderlig doktorsavhandling. Samme man lär vara pappa till denna utredning. Något jag verkligen tycker är bra och väldigt gärna hade velat ta del av.

*

Storvreta slaktade Falun igår. Trodde att de regerande mästarna kunde få problem igår med tanke på att Falun statistiskt är lite av ett boogieteam för upplänningarna. Slogs dessvärre av att masarna inte verkade bry sig nämnvärt när skiten träffade fläkten. Bra eller anus? Beats me, men jag hade varit fullständigt rabiat. Misstänker dock att Thomas Brottman mådde som en prins i Falu Kuriren Arenas innandöme efteråt.

*

Fantastiskt att se Storvretas förstafemma. Kohonens diagonaler till Öhman kändes, som nån uttryckte det, ”såååååå 2004”. Och då ska man också veta att Mika spelar med stora smärtor i sitt knä. Sex nya pinnar igår, men tänk vad en fullt frisk tjugonia skulle uträtta?

*

Bastupanelen är till stora delar uppe. Och rörpularen är klar med sitt. Det närmar sig, det närmar sig!

   

Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: mikael

Mullsjö är en västgötaklubb :-)

2011-02-01 @ 10:49:35
Postat av: Gurra

Hade Mikael Karlberg redan fått stå vid rodret så hade Guldet nog redan kommit "tillbaka" den snubben vet nog det mesta som är värt att veta. Han och författaren till denna Blogg är mig veterligen de bästa i mesta. Med en doft av plats där det ursprungligen myntades...

2011-02-02 @ 23:13:06
Postat av: Ny innebandysajt

Besök oss på www.innebandysajten.se

2011-02-03 @ 01:56:20
URL: http://www.innebandysajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0