Mustaschpojkar

Hur genomför man en träningsvecka när det är spelledigt på bästa sätt? Och med det menar jag att passen ska hålla en schysst kvalle med såväl tempo, intensitet som fokus och attityd. Den frågan har jag försökt besvara i decennier utan att lyckas. Hur man än försöker intala sig själv och spelarna så blir det liksom lite who am I kidding.

Försöket denna gång har från min och Andreas sida varit att tävla i andra grenar än just innebandy. Ultimate frisbee, futsal och basket har gjort entré hos oss. Dessutom en prestigefylld småmålsturnering där förlorarna åkte på att odla mustasch under hela februari på bästa Penguins manér. Nu handlar det förvisso om tre stycken pojkar som lär kunna gnugga bort fjunen om fyra veckor med en frottéhandduk, men ändå…

*

Rune Engström bloggar om förbundskaptenskarusellen. Intressant med förslaget om Micke Gunnarzon och Janne Gustafsson som parhästar till de blågula herrarna. Inte dumt alls. Rent av ett utsökt val som åtminstone jag skulle ställa mig bakom. Micke och Janne tror jag skulle passa ihop och komplettera varandra på ett utmärkt sätt.

*

Det märks att Silly Season har startat lite lätt trots att pågående säsong går in på sista tredjedelen och transferfönstret stängde bara häromdagen. Utan att nån nu ska missförstå mig och tro att jag gör detta till nån reklampelare eller platsannons för mig själv så har det i alla fall börjat trilla in några försiktiga förfrågningar från när och fjärran. Rekordtidigt faktiskt. Samtidigt som det naturligtvis tyder på att sporten håller på att bli seriösare och seriösare för varje år. Nåt som naturligtvis värmer. Det är självklart svårt att ta ställning till en sista-minuten-offer i maj om det innebär stora logistiska förändringar inom det privata såsom flyttar osv.

*

En ny sajt gör entré på marknaden. Kul med nytt och kul med konkurrens. Många duktiga skribenter borgar för riktigt schysst kvalité. Hoppas bara att man får finansieringen att gå runt.

En som gjort många bra artiklar genom åren och som nu vässar pennan hos Innebandysajten.se är Gittan. Intervjuerna som hon gjort med Ulf Hallstensson var som vanligt av högsta klass. Undrar bara hur hon fick Ulf att svara med så långa utlägg och meningar?

Kommer även att följa arbetskollegan Stefan Edbergs alster med stort intresse. Gillade hans första blogg. Skön värmländsk humor. Lars ”Laban” Arnesson… Asflabb.  

*

Diskussionen vid förmiddagsfikat på jobbet handlade om TV4:s program ”Fuskbyggarna”. Flera av kollegorna delade ivrigt med sig anekdoter om oseriösa byggfirmor. Gissa om jag fick ont i magen med tanke på pågående projektet därhemma? Man kanske ska göra en unexpected house call på lunchen?

Nåja. Hoppas på det bästa... Nedan en bild hur det fortskrider.



*

Finnkampen i helgen. Önskar naturligtvis alla endreiter lycka till på lördag, men i övrigt känns det rätt så ljummet va?

*

Till sist. Undertecknad ber om ursäkt för sina bristande geografiska kunskaper beträffande Mullsjö.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0