Go Packers!

Finnkampen passerade revy. Juniorherrarna torskade i mina ögon något oväntat även om den senaste finska kullen är riktigt stark. I övrigt var det idel klara segrar för blågult. Dessutom fick herrarna revansch från VM och kanske gav det lite arbetsro för landslagsledningen. Nu ska man dock inte dra några stora växlar av en sån här post-VM-tillställning där finnarna dessutom passade på att testa mycket nytt.

Endreiterna skötte sig tydligen bra även om Emma Järlö tråkigt nog inte fick nån istid. Extra kul att en av förra säsongens succéfinskor Anne Toivanen (som i vinter lirat åter i den finska ligan) hade tagit en tröja hos lejoninnorna.

Roligt med färskingar i den svenska herrtruppen. Och ballt att den här liraren fick chansen. Undertecknad hade ju med honom i ”min VM-trupp” redan i höstas…

*

Spanar på flyg till Barcelona. Brorsan och jag försöker få till en date där vid påsk. Hänga lite samt spana sparkboll såklart, eftersom han är en fanatisk Barca-anhängare.

*

I lördags var jag bjuden på den gotländska Idrottsgalan vid den pampiga kongresshallen Wisby Strand. Som alltid en trevlig tillställning där Babben Larsson denna gång dominerade fullständigt som konferencier. Många fantastiska personligheter och eldsjälar fick rättmätigt stå i rampljuset. 

En som jag verkligen unnade priset som Årets Idrottsledare var friidrottscoachen Jorma Jääskeläinen som jag fått äran stifta bekantskap under årens lopp. En plump i protokollet var dock att juryn totalt bommat Andreas Wahman bland de nominerade. I min bok stod Andreas för en förstklassig prestation när han förde Endre till ett SM-brons och ärades dessutom med både titeln Årets Tränare samt blev landslagscoach.

*

I fredags var jag bara tvungen att bänka mig i Södervärnshallen för att se veteranlandslaget i basket möta en lokal kombination. Lyckan var dessutom total när man fick möjlighet att skaka tass med barndomsidolerna, de legendariska fyrtornen från Alvik (kommer väl ihåg deras klassiska Pommac-dräkter?), Rolle Rahm och Sten Feldreich.

*

Inatt var det Super Bowl.  Är ju en sucker för såna här grandiosa amerikanska spektakel. Go Packers även om man som sympatisör för rivaliserande Minnesota Vikings inte ska säga så…

*

Deltog i en match den lokala lingonserien i helgen. Den gick av stapeln i Slite där Cementas skorstensrök alltid ligger tät. Det blev en relativt enkel seger mot ett tappert kämpande hemmalag i en ganska trevlig tillställning med många sköna garv. Och jajamen, det står rätt! Undertecknad bokfördes för två mål och två assists! Industribacken har förvandlats till Mr. Fancy Stick på ålderns höst…

*

Bastun börjar bli klar. Inte mycket kvar nu. Snart har bastuklubben på Västra Skräddargården 3 sitt första möte.

Lugn, bara lugn. Inbjudan kommer!






Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fullkomligt briljant idé att ha muggen inne i bastun. En anledning mindre att gå ut i kylan!

2011-02-07 @ 09:52:19
URL: http://peacelovescience.wordpress.com/
Postat av: Mats Pettersson

Grymt med en toa inne i själva bastun ;-)

2011-02-07 @ 10:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0