Gnälliga jag

Simon Frid, en ambitiös sportjournalist på en av lokalblaskorna, sniffade upp storyn om att jag är kanske ska sjappa från öjn. Inget konstigt med det, eftersom jag ältat detta fram och tillbaka under hela det senaste året. Stanna eller flytta, stanna eller flytta...? Ett oerhört tufft beslut framför allt med tanke på chicksen för den som nu eventuellt trodde nåt annat.

Anledningen är inte heller nån hemlighet. De senaste 12-13 månadernas skit ligger såklart till grund. Alla värden till varför vi flyttade hit för snart fem år sedan har ju förändrats fullständigt. Spelreglerna och spelplanen ter sig nämligen helt annorlunda i dag. Något som jag tyvärr har väldigt svårt att såväl vänja mig vid som förlika mig till.

Men. Återigen. Betonar. Det finns inget konkret att ställning till och mycket praktiskt måste i så fall falla på plats. Däremot lockar anonymiteten i en storstad där jag tror mig kunna hitta en omstart i lugn och ro.

*

Vet att jag inte borde. Brukar inte bry mig heller, men kan nu dessvärre inte låta bli. Är väl antagligen inte större än så. Troligtvis pga. att man är i en känslig fas. Tar nämligen åt mig av vad nån halvanonym lirare vid namn ”Peter den store” (bara pseudonymen, dessutom stavat med ett litet "s", säger väl egentligen allt) skrivit om mig i en kommentar relaterat till artikeln. Känns faktiskt både orättvist och sårande med tanke på vad vi (Andreas och jag) försökt att skapa i vinter. Önskan har varit att hitta en tydlighet i form av värdegrund, trovärdighet, seriositet on and off the court och spelidé. Den skarpsynte kan ju naturligtvis se att vi knappast nåt hela vägen fram…

Å andra sidan. Tänk om han kanske har rätt? Tänk om man uppfattas just så? Gnällig.

*

Tokhåller på Barca i CL-returen vs Arsenal nästa vecka. Anledningen till att jag är otrogen mot mitt Gunners är enkelt. Vid påsk ska jag nämligen till Barcelona med brorsan och ifall katalanerna tråcklar sig vidare så blir det två besök på Nou Camp. Förutom ligafajten Barca vs Osasuna så finns ju möjligheten att i så fall spana in en CL-semi.

*

Fortfarande upprymd av Glada Hudik-teaterns föreställning ”Elvis” i går på Wisby Strand. Kolossalt bra! Och vilken energi! Massor av goa skratt garanteras. Dessutom är grundaren Pär Johansson en ny idol för mig. Otroligt imponerad av hans livsverk.

*

Även impad av Linköpings lir i måndagens TV-fajt. Lugnt och behärskat. Rutinerat och kyligt. Plus effektivt som tusan. Och för att state the obvious; keepern Henrik ”Bea” Qvist var briljant. Likaså powerforward-favvon Martin Karlsson.

Luktar Playoffs för nykomlingarna. En bedrift som mig veterligen bara AIK och Södertälje Rockets mäktat med i modern tid.

*

Godis från Gävle kommer till ön nästa söndag. Antar att det blir ett kärt återseende för Johan Andersson i Södervärn. "Chippen" lämnade ju IBK till förmån för just GGIK ungefär samtidigt som undertecknad kom hit. Våra gäster har dessutom spottat upp sig ordentligt på sistone. Säger bara tio-fucking-tre mot Uppsala!

*

Till sist. Passar på att puffa för Caps nya snyggare tillhåll.


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Jonson

Har ingen aning om hur du är som person, eller utanför planen (båset). Men bilden man får av dig via media är iaf inte särskilt positiv. Det är alldeles för mycket fokus på sånt du anser är negativt.

2011-02-23 @ 17:31:26
Postat av: Monica

Det är svårt för utomstående att avgöra hur en person är, utifrån vad som sägs/skrivs i media. Det är också svårt för utomstående att veta hur läget är i laget, hur ledarstaben arbetar osv osv.. Något som är lätt, är att kritisera och komma med synpunkter på det ena och det andra!



När livet är tungt i övrigt och man hoppar på något som man hoppas kan ge en nystart och energi, blir det väldigt jobbigt när det inte blir som man önskar.. Då är det dags att se sig om efter något nytt!



Ha det toppenbra och lycka till med ditt nya vägval!

2011-02-23 @ 20:52:31
Postat av: Sara

Kritik ska man lyssna på och ta till sig av det som är relevant, och strunta i resten. Att t ex anklaga dig för hur du framstår i media visar ju bara hur lite man vet om mediavärlden. Störtlöjligt!



Jag undrar om kommentarerna kommer ur besvikelse, de hade väntat sig en mirakelgörare och fick en tränare, som hur bra han än är inte kan kuta ut och göra målen själv. Men det ger inget att bråka om vem som är mest gnällig ;-)



Det kan ju också vara bra att komma ihåg att ledare har olika stil. Är man van att bli klappad på ryggen kanske någon med högre krav kan uppfattas som negativ. Spekulerar jag såsom helt oinsatt...

2011-02-23 @ 21:32:46
URL: http://peacelovescience.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0