Drömkåken

Helgmornar med långfrulle framför Vinterstudion är ren balsam för själen. Lite senare i dag är det dags att ta sig an godtemplarna från Gävle i Södervärn. Gäller att ladda. Kommer garanterat att bli en tuff uppgift.

*

I morgon tar jag och småbrudarna morgonbåten upp till Stockholm för att göra storstan. Misstänker att vi inte kommer att vara ensamma. Konkurrerar säkert med alla andra barnfamiljer som inte plöjer lagg i fjällen eller alperna.

*

Den stora (fast ändå rätt väntade) nyheten i innebandyvärlden var att Kent Göranssons tid som svensk förbundskapten är över. Efterträdaren ska utses under mars och spekulationerna är såklart i full gång. Vissa hävdar t o m att det redan är klart med nytt namn på posten. Återstår att se vem som får äran att föra Sverige tillbaka till kungatronen som världens bästa herrlandslag.

Jag har ju babblat om detta tidigare och har egentligen inget mer att tillägga mer än att ytterligare förtydliga att Kent inte ska utpekas som syndabocken för de två senaste silvren. Samtidigt som jag mer än gärna skulle se den nya duon i herrar som Janne Gustavsson och Micke Gunnarzon. De skulle gärna få backas upp av en tredje länk i form av Binge Jäderlund eller Thomas Brottman. Då skulle vi snacka coaching staff i världsklass och finnarna skulle få nåt att rejält att bita i!

*

Jönköping är riktigt nära uppgradering till SSL. Glädjande att en traditionsbunden förening som JIK studsar tillbaka. Hade varit lika entusiastisk ifall Landskrona tagit steget upp. Skåne behöver i mina ögon ytterligare ett representationslag i den högsta ligan.

*

En av svensk innebandys största powerhouse, Balrog, står däremot med ena benet i källaren.  En era kan lida mot sitt slut även om man fortsatt har en chans att greppa en sista livlina. Demonerna går en dödskamp mot Mullsjö i de här sista omgångarna. Båda har bl a Mora kvar att möta, men Botkyrkaklubben behöver dessutom jaga ikapp två ytterligare pinnar.

Tänker sentimentalt tillbaka på tiden hos oljemännen. Vilka härliga minnen. Många skratt, men också besvikelser och tårar. Många av oss blev vänner för livet. Undertecknad har fortfarande bra kontakt med många av spelarna och ledarna. Sköna lirare rakt igenom. Och lägg därtill enorma tävlingsmänniskor och vinnarskallar. Jag har många av dem att tacka för väldigt mycket.

I april i fjol träffades många av oss på Peter Lundins födelsedagsbaluns. Det var nästan en reunion bestående av många klassiska profiler och tanken som slog mig där och då var följande:

”Vad skulle hända ifall alla gamla balroger här på den här festen skulle lägga allt gammalt groll bakom sig, vända till ett nytt blankt blad och pytsa in tid och engagemang in i klubben igen?”

Nånting säger mig att Balrog skulle ganska snabbt ta sig tillbaka till toppen igen och lyfta bucklan inom bara nån sässe tack vare den spetskompetensen och know-how´n som fanns i Luddes kök och vardagsrum där och då just i den stunden.

*

Sommarens första semestervecka är bokad. Undertecknad gör debut som innebandyförälder på Warbergslägret under vecka 26 med äldsta dottern. Nu ska det bara kirras boende nånstans. Tips?

*

Bastun är ju som sagt klar och fint som tusan blev det. Tingströms Byggservice is the shit!









Men nu får man tydligen sota för att man skaffat en trettio år gammal kåk. Dels har ett rör i fjärrvärmepumpen nämligen börjat läcka vilket irriterar the living crap av mig. Nu får man ju nämligen vackert stå på alla fyra i tvättstugan och torka upp vatten i tid och otid tills jag lokaliserat en rörpulare som avhjälpt ärendet. Dessutom har jag fått invasion av myror. Ja, du läste rätt! Myror!? I februari!? Aldrig sett på maken.

Känner mig lite som Björn Skifs i ”Drömkåken”…


Med doft av plast,

Mika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0