Yamahajackorna invaderar

De svenska herrarna var ynka tre sekunder från en premiärtorsk vs Tjeckien. Dalens Johan Samuelsson kom dock till rescue och räddade åtminstone delar av den blågula äran. Det är numera tajt på toppen av den internationella scenen vilket också krysset mellan Finland och Schweiz vittnar om. VM kan komma att bli lite av ”any given day”. Med detta menar jag att vi kan få se en helt ny mästarnation om de har "rätt" dag. På förhand lägger jag såklart dock mina slantar på de nån av de två stora.

*

Damlandslaget gjorde som man brukar. Man malde sönder motståndet sakta, men säkert och gled till slut ifrån i målprotokollet till en bekväm seger mot Schweiz . Känslan är på damsidan att Sverige bara drar ifrån för varje säsong. De övriga nationerna kan i alla fall inte matcha den svenska fysiken vilket i sig förvånar mig. Just den biten borde ju vara den enklaste att rätta till och förbättra när den dessutom ger så snabb avkastning.

*

Inget GGN i år heller. Pallar helt enkelt inte. På tal om det så hörde jag en skön kommentar igår:
”Jahaja, då var det dags för Yamahajackorna att invadera Visby igen.”

*

Ikväll följer vi upp gårdagens lasagneparty med hemmagjord pizza med egna toppings. Det var M:s val av krubb denna gång och jag anar ett italienskt tema.   

*

Arbetspolaren T bjuder ofta på sköna stories från sin långa och framgångsrika basketkarriär. Igår fick jag ta del av denna (fingerat dock namnen):
”John skjuter straffkast på träningen och missar det mesta som vanligt (han var kass på straffkast). Coach Smith frågar:
- Are you a Pro, John?
- Yes coach!
- Define being a Pro.
- I get paid to do this!
- No, that´s not a Pro. A Pro looks at his mistakes, learns from them and adjusts. You have now missed one to the left, your next one should have been more to the right, but it wasn´t. You are not acting like a Pro!”  

*

Till sist som vanligt dagens fråga:
Vilken låt får mig på bäst humör?

Vilka svåra frågor jag ställer till mig själv. Hm. Bollar mellan fyra val:
- You Really Got Me med Van Halen
Mississippi Queen med Mountain
- Mr. Brownstone med Guns N´Roses  
- Hard To Handle med The Black Crowes

Nåja. Kanske inte spelar så stor roll om man behöver kora en vinnare? Låt oss nöja med att erkänna att det är OS i VM i EM i SM i luftgitarr varje gång dessa tunes dyker upp!

Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Ingrid

välkommen tillbaka till cyber Mika.

Vad kul med dagens fråga, "Just idag är jag stark" med Kenta gör mig ofta glad.

2010-11-06 @ 10:57:24
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Mörk

Meget trevligt att du börjat skriva igen :). Men du har fortfarande inte kirrat ett kneg till mig, kom igen nu så svårt kan de inte vara ;). Känner att det är dax å flytta familjen till öyn nu.

Ut med receptet asap, om de nu e sååå j-la bra :)

2010-11-06 @ 11:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0