Tomten är nog pissed nu

Fått frågan vid ett par tillfällen ifall jag har författardrömmar och visst är det så. Har ju delvis en story klar i huvudet, men det gäller att ta sig tid och få ner det på pränt.  Miljöerna där det eventuellt ska ske nån gång i framtiden är i alla fall spikade. En del av boken skulle funka att skrivas uppe i en eremitkoja i fjällen. Sen vill jag gärna dikta ihop några kapitel ute på nån kobbe i skärgården.  Därtill skulle det sitta fint med alstrande på en balkong i Spanien. Kan knappast tänka mig mer rogivande och inspirerande omgivningar.  

*

Jag och äldsta dottern tjyvstartade julen genom att frossa loss på glögg och pepparkakor (Annas från Tyresö såklart) ikväll. Ett allvarligt brott mot de Internationella Glöggreglerna som troligtvis medför att vi kommer att bli hårt bestraffade av en Tomte som är nog rätt pissed på oss.

*

Såg firmans VD jonna iväg från kontoret idag. Det slog mig att detta med största sannolikhet inte sker på så många bolag som omsätter sisådär 2 miljarder.

*

Och jag som lovade att inte tråka nån med mitt försök till ett landslag. Men när Gittan kallar så ställer man upp. Så är det.

*

Träffade på Endres Maria Jakobsson på gymmet idag. Hon rebabbar inför sin tredje korsbandsoperation. Och hon är fast beslutsam att komma tillbaka. Jag beundrar verkligen den tjejen. Snacka om vilja av stål!

*

Sportnytt porträtterade Dalens Christian Hjort ikväll vilket i sig är jätteroligt. Däremot var det ytterligare one of those klassiska vinklingar av en kille som står och knegar i en livsmedelsbutik (kan även vara i en lagerlokal, ett fabriksgolv brukar funka också) och får besvara den obligatoriska frågan om ekonomin kring spelarkontrakten. Makes me puke. Kom igen SVT. Sååååå 90-tal.

*

Idag kickade vi igång våra förberedelser inför söndagens bortafajt mot Gävle. Det blir garanterat en tuff uppgift mot en motståndare som har koll på sin defensiv (om jag nu känner Stefan Åsbergh rätt).

*

Apropå gårdagens klipp om Robbie Savage skönsång. Spana in den här underbara demoleringen av en Chaka Khan-klassiker.  

*

Avslutar med en fråga:
Om jag skulle välja ett djur som representerar mig bäst, vilket skulle det i så fall vara?

Jag får nog sova saken och barrikadera mig då det väntas klass två -storm. Till dess får du fundera på ditt val.



Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Jolanta



En katt passar bäst.

2010-11-09 @ 12:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0