Tillbaka!

Bryter bloggtystnaden efter fyra och ett halvt år. Skräckblandad förtjusning.  Senast det begav sig så fungerade skrivandet som en terapi. Hoppas på precis samma effekt denna gång. För det är därför jag börjar med detta igen. Inte av nån annan orsak.

På väg tillbaka efter ett år som varit den absolut vidrigaste, grisigaste, äckligaste, otäckaste, obehagligaste och jobbigaste (I think you got the picture utan att jag ska vräka på med ytterligare synonymer) i mitt liv so far. Sticker inte under stol med att jag fejsat avgrunden, men lyckades mycket tack vare mina många vänner (ni vet vilka ni är och hur mycket ni betyder för mig) och min egen viljestyrka att resa mig upp på skakiga ben på nio.

Tänker dock inte gå in närmare på det. De som känner mig privat vet vad det handlar om och låt oss lämna det ämnet därhän. Däremot finns det inget dåligt som inte har nåt gott med sig. Och allt som inte dödar härdar.  Jag är idag mångdubbelt starkare såväl psykiskt som fysiskt inom många delar. Dessutom har jag förändrats. Förhoppningsvis till det bättre.

*

Återvänt till innebandyn i full skala (om jag nu ens varit borta). Kärleken till sporten har ju aldrig sinat, men idag betyder den mer än nånsin för mig. Och frågar man mina spelare så tycker de säkert att det i klartext betyder att jag är jobbigare och mer krävande än nånsin tidigare. Bad news för spelarna. Good news för klubbledningen.

*

Hittat inspiration och styrka hos författare och föreläsare. Slukat böcker av bl a Robin Sharma, Bengt Wiström, Kjell Enhager, Anthony Robbins och Phil Jackson. Och som alltid vänder jag mig i tid och otid till mina husgudar Michael Jordan och Mark Messier för såväl rådgivning som energipåfyllning.

*

Börjar varje morgon med att ställa nån form av reflekterande fråga till mig själv. Imorse ljöd den:

Vad är det första jag skulle göra ifall jag vann 20 miljoner?

Efter lite funtande så kom jag på mitt svar. Jag skulle såklart ställa till med ett sjuhelsikes bjudparty för alla som ville! Självklart liksom. Och skitkul.   

Nu är jag nyfiken på vad skulle du göra?

*

Just nu blåser och regnar det isbjörnar i Visby. Då känns det gött att veta att det nalkas intervaller ute på P18 ikväll. Den lilla sadisten inom mig finner tillfredställelse i sånt…


Kommentarer
Postat av: Mona

Det här ska bli spännande, välkommen tillbaka!

2010-11-03 @ 10:50:26
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Gittan

Välkommen fina vän!

Önskar dig och tjejerna ett så mycket bättre år 2011. Kram

2010-11-03 @ 10:51:30
URL: http://gittang.blogg.se/
Postat av: Sabbe

Kul att du börjat blogga igen =)



Jag hoppas det absolut första du ska göra om du vann 20 mille är o ge mig mina 100 000 som jag vann på Mollys frågesport igår =)

2010-11-03 @ 10:58:02
Postat av: Kimmo

Härligt med konkurrens, det sporrar!

Men jag ställer mig frågande till var din närmast patenterade rad " Med doft av plast" tagit vägen?

Nånstans måste den finnas, i rubriken, i signaturen, var som helst!



/ Cap

2010-11-03 @ 11:41:02
Postat av: Örjan

Såja nu händer det grejer, härligt med lite åsikter om allt.

2010-11-03 @ 12:36:46
Postat av: Anna

Tack för att du är tillbaka. Får jag både läsa och prata :-)



På studs skulle jag beställa en resa till Disney World och greppa Pierre och ungarna i farten.

2010-11-03 @ 12:45:32
URL: http://anzanthulin.blogspot.com/
Postat av: David K

Gjort lite reklam för dig då via min blogg. :)

2010-11-03 @ 15:12:48
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Per Nordström

Välkommen tillbaka!



Har en känsla av att mina Super-Six snart är Super-Seven...



Hur hittade du tillbaka? Via en plast-annons? ler



/Per

2010-11-03 @ 17:29:49
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com
Postat av: SWUP

Väntan är över. Vackert.

2010-11-03 @ 21:08:40
Postat av: Marknadschefen

Bra Mika!

Bra för dig med lite skrivande.

Och bra för mig som marknadsför plastboll.



Hasse P



2010-11-03 @ 22:05:19
Postat av: Koppen

Blås på nu...

2010-11-03 @ 22:15:13
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka :)



Jag skulle antagligen fixa lite för familjen men sedan vill jag ha en egen innebandyhall med ALLT vad det innebär!

Tänk vad många goa ungdommar man kan glädja då.

Helst här i metropolen ;)

2010-11-04 @ 14:11:14
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0