Spoken as true Champ

Spanade som så många på El Clásicó igår. Och imponerades av den fullständigt briljanta showen av Barca! Gläds med broder Alfredo som är den mest inbitne katalansupportern jag känner. Vi tror här hemma att vi förstår hur stora de här mötena är. Men. Ta det gånger tio så har ni det riktiga svaret hur viktig en seger i klassikern är därnere för supportrarna.

Förstår inte riktigt varför José Mourinho (som jag högaktar som taktiker) valde att frångå tillvägagångssättet när han i våras slog ut Barca med Inter i CL. Då försvarade man lågt och spelade tajt. Nu gjorde man precis tvärtom och försökte ställa hemmalaget offside. Hm. Det kan väl ändå inte vara nåt så fjantigt som en prestigefråga? Att man med Los Blancos inte får spela grisigt borta på Nou Camp? Men vad vet jag enkla människa…?

*

Såg den spanska storfajten med Andreas Wahman på lokala O´Leary´s. Plastsurr blandat gluttande på de stora TV-skärmarna. Klok och behärskad snubbe det där. Hetsar inte upp sig i första taget. Analytiker av rang. Dessutom en av mina alltime favoritlirare som jag haft förmånen att samarbeta med.

*

Andreas är en av få leftovers som blev kvar här i kylan när resten av hans gäng sjappade till varmare breddgrader… Kunde man ana en smula bitterhet hos honom? Om inte så kan jag i så fall ta den portionen också. Jag är fed up på den här vintern efter bara en dryg vecka. ”Vardagssnö” är vidrigt. Punkt.

*

En av de bästa coachkollegorna gör comeback i båset igen! Välkommen tillbaka Köcke och grattis Örebro till ett utmärkt val!

*

På lördag fortsätter vårt allsvenska äventyr. Uppländska Hagunda gästar oss hemma i Södervärn. Fajten markerar också en anhalt inför VM-uppehållet som varar i en vecka.

Såg våra gäster tidigare i höstas och imponerades av arbetsetiken. Man var verkligen beredda att göra jobbet fullt ut som riktiga blue collar workers. Jag hyser stor beundran för den typen av lag som alltid sliter för varandra i alla väder.

Just av den anledningen så kommer det att bli en tuff uppgift för oss. Hoppas vi lyckas studsa tillbaka efter de senaste två omgångarnas kräftgång. Och hoppas att vår underbara hemmapublik kommer och stöttar oss på vår väg tillbaka till tabelltoppen.

*

Hårdingen Jörgen Kruth sänkte nån jänkardonut efter bara 45 sekunder igår på Hovets Muay Thai/K1-gala. Impad av svensken såväl i ringen, i sina förberedelser som i tugget efteråt:
- Det är klart att jag är glad över segern, men fan, jag har tränat i ett halvår för det här. Då ville jag ha mer fajt än så här. Jag hade tränat in en massa grejer som jag skulle göra, men hann med ett knä…

Spoken as a true Champ. Respekt.


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0