Projektledargenerna ska tydligen ha sitt

Ibland blir man så förvånad över strategier och taktik. Som i det här fallet. Hur tänker man liksom? Var detta verkligen genomtänkt?

I min värld är detta bara otroligt klantigt. Snacka om att ge Sverige extrabränsle. Bara att tacka och ta emot. ”Högmod går före fall” heter det visst…

*

Inom kort påbörjas en omfattande renovering av kåken. Tre projekt. Båda badrummen (varav den ena ska byggas ihop med ett förråd som i sin tur ska förvandlas till en bastu) samt tvättstugan. Spännande även om man får stå ut med att bo i byggdamm ett bra tag. Återkommer garanterat i ärendet. Tänkte nämligen dokumentera det hela här på bloggen. Sorry. Projektledargenerna som tydligen måste ha sitt... 

*

Två träningar kvar innan söndagens fajt vs Järfälla. Ikväll och sedan en matchvärmning på söndagmorgonen. Ska bli fantastiskt roligt att spela hemma igen. Hoppas vi kan bjuda supportrarna på fin underhållning. Och oss själva på samma glädje som nedan:   



*

Järfälla verkar ha ett vansinnigt powerplay. Tio baljor på elva försök. Hm… Verkar som att vi gör bäst att hålla oss på banan på söndag, eh?

*

Dagens fråga:

Om jag fick vara statsminister för en dag och det jag ändrade skulle kvarstå – vad skulle jag ändra på?


Utan att vilja framstå som nån fjantig vit riddare så har jag alltid hävdat att två yrkesgrupper skulle behöva lyftas upp rejält både status- och lönemässigt. Den ena är förskolelärare och den andra är vårdpersonal.  Det är liksom dessa yrkeskårer som vi kommer i kontakt med i början av våra liv och troligtvis mot slutet.


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Totte

Renovering av huset!?!?

Det är ingen el den gång va? :)



Hoppas det blir bra med bastun, jag kommer gärna och badar när det är klart.

2010-11-18 @ 15:58:26
Postat av: Kluck

Vad härligt att du tänker på människor som har människovårdande yrken :) Håller med dig till fullo om att dessa yrkesgrupper behöver lyftas upp både löne - och statusmässigt!

2010-11-18 @ 21:16:51
Postat av: Sara

Som blivande förskollärare kommer jag helt klart att rösta på dig i nästa val!

2010-11-18 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0