Månne ett beställningsjobb?

Snön har nu även kommit till öjn. Väl tillbaka från Stockholm (efter dryga 1,5 timmes delay på Bromma flygplats) fick man äran att gräva fram bilen för första gången sen februari/mars.

Och det första som händer på kontoret är att man springer på arbetskollegan S som skulle med en charterkärra till solen i eftermiddag. Ikväll sippar han piña coladas medan en annan stämplar in för ytterligare ett pass i Visbys DDR-hall. Livet känns rättvist…  

*

Å andra sidan. Vad whinar jag om egentligen? Det är bara att bita ihop lite till. Den 28 december sjappar ju jag och brudarna till farsgubben och syskonen på Kanarieholmarna för en veckas sol, bad och nojs.  

*

Avslutade onsdagskvällen i biomörkret efter en lång och utdragen jobbdag. Kikade på ”Cornelis” och imponerades av hur välgjord den var. Både sett till gestaltningen av själva huvudpersonen himself samt till alla Stockholmsmiljöer från 60-talet och framåt.  Knappast svårgissat vad man nu lyssnar på i lurarna ett par dagar framöver.

*

Ångesten växer. Nästa vecka borde jag starta upp löpträningen inför nästa års Stockholm Marathon. Det är dock bara att kika ut. Man längtar inte direkt att ge sig ut på mörka, snöblaskiga eller snorhala asfaltsvägar och lubba som om man skulle knipa en femtiöring mellan skinkorna...

*

Cap är into something i sitt senaste alster. Däremot lär han inte kunna bli borgmästare på öjn anytime soon i alla fall. Och inte undra på att infödingen Jocke Ahlgren klippte honom på gårdagens träning. He had it coming. Månne ett beställningsjobb av öborna?

*

Konstaterar att Robyn är en av landets absolut bästa artister sedan länge. Ta bara låten och texten till ”Hang With Me”. Fullständigt briljant i mina ögon.

*

Tycker fortsatt att det är intressant att 5 cm snö i november kan vålla mer problem än vad det tiodubbla gör i februari.

*

Ytterligare en iakttagelse. Tjatat om detta säkert nån gång tidigare. Det kan dock inte hjälpas. Tror jag pröjsar cirkus 240 pix i månaden för Viasats sportutbud. Då tror man sig ha köpt en betalkanal. Och en sån borde väl i så fall vara finansierad av prenumeranter. Det är väl hela affärsmodellen. Och om det resonemanget håller så borde den väl vara fri från långa reklamavbrott? Sånt här kan jag dessvärre gå igång på emellanåt. Friskt? Nja… Troligtvis inte…

*

Avslutar med en fin vy från mitt jobbfönster tidigare idag. Mm, mysigt, va?



Med doft av plast,

Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0