Favoriter

Onsdag är lite av en favoritdag. Mitt i veckan. Man börjar skymta helgen där borta. Dessutom har vi alltid tidig träningstid. Idag fick vi förstärkning av gamla maestros i form av Micke Järlö och Andreas Wahman. De fick agera replacements då vi har såväl skador som sjukdomar i vanlig ordning…

Därefter nalkades det innebandyträning med lokala division III-gänget Östergarn bestående av många sköna old timers. Det är dock bäst att gardera sig. Undertecknad är nog den äldsta i församlingen… Kompisen och fd. vapendragaren N är dessutom nere i jobbärenden och passade på att damma av störet med oss ikväll.

*

Min all-time-favorit-motståndarcoach, den oerhört coole, populäre och skicklige Magnus Jäderlund, steppar från båset. I alla fall tills vidare pga. att hälsan sätter stopp. Nu kommer Binge i och för sig att finnas med som läktarcoach. Men. Det är ändå ett enormt avbräck för klubben även om Jonas Gafvelin och Kari Karke finns att tillgå. Detta sagt utan att blanda i kvällens ras vs Falun. Binge ÄR nämligen i mina ögon Caperiotäby. I honom har vi även en resurs som skulle ha ingått i den blågula ledarstaben om jag fått bestämma.

*

Faluns Ciya Hayo går verkligen från klarhet till klarhet. Gillar slitet och arbetsetiken hos den grabben. Något av en personlig favorit i det laget.

*



Knegkollegan M dammade av en verklig antik raritet från början av 90-talet. Unihoc Kevlar Hotshot! Riktig favoritsticka det var när det begav sig. 

*

I lördags stångades han med Bajens backlinje. Ikväll gick han upp mot B-betonat tyskt stål. Oavsett. Skitkul att min favoritfotbollsgute, Alexander Gerndt, fick göra landslagsdebut.

*

Dagens fråga:
Vilka är mina favoritögonblick i livet än så länge?

Givetvis födelsen av mina två prinsessor. Dessa händelser spelar ju i en helt annan liga jämfört med allt annat i livet. Oerhört mäktiga känslor som alla ni som blivit föräldrar såklart förstår och kan identifiera er med.

Sportupplevelselistan toppas av Adam Granes avgörande balja från SM-finalen 2004. Hysterisk glädje, som dock kort därefter byttes till egendomlig och svårförklarad tomhet.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Anonym

2004... alltid detta mål från 2004

;)

2010-11-18 @ 09:24:37
Postat av: Jolanta



Den absolut största händelsen i mitt liv är Mathias födelse!



Möte med orangutanger på ett rehabiliteringscenter (Borneo ) där man räddar och återanpassar de utrotningshotade djur till livet i frihet.

2010-11-18 @ 14:50:12
Postat av: Sara

Det är ok att fortsätta hänvisa till ett mål från 2004. Resten av Sverige lever ju fortfarande gott på en räddning från -94.



Själv håller jag med om att barnens ankomster var stora ögonblick, men att ett VM-silver i barbershopsång inte heller går av för hackor...

2010-11-18 @ 22:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0