Ett par röda Graaf

Sitter på Bromma flygplats och pustar ut efter ett intensivt dygn. Inväntar att laget ska ramla in med halvtolvkärran från Visby. Därefter blir det bussröv upp till Gävle där det väntas bortafajt.

*


Det var magiskt igår på cupfinalen. Hela Söderstadion slöt upp bakom sitt Bajen och alla, oavsett sitt- eller ståplats, stod upp i 90 minuter och sjöng fram hemmalaget i ett försök att få de grönvita spelarna att lyfta sig från dussinlirare till världsartister. Och söderbröderna höll på att lyckas även om det nu inte räckte ända fram. Helsingborg var ofina nog att förstöra festen med mål i den 80:e minuten. En rättvis seger även om Hammarby krigade förtjänstfullt. Man har all anledning att vara en stolt supporter.

Däremot kan man ändå konstatera att spelarna i Bajen inte står i paritet till fansen. Det är klasskillnad på kvalitén. Och andra sidan är det ju tvåsiffrigt mot de flesta lagens supportrar om man jämför med hela Svedala.

Cap bevittnade sin första fajt på Söderstadion. Tror mig veta att han var hyfsat impad av atmosfären och inramningen. Försökte mig på att förklara varför man håller på Hammarby innan matchen. I vanlig ordning gick jag på om lidelse och passion hit och dit. Han verkade inte fatta nånting. Kanske att han efter slutsignalen förstod lite bättre känslan som jag försökte beskriva?

*

Upplevde nåt nytt alldeles nyss. En flygplats som var stängd. Trodde inte mina ögon när jag försökte stånga mig igenom de automatiska skjutdörrarna på Bromma. Klockan var ju tio, men panget var helbommat. Finns fortfarande inte i min värld…

*


Idag är det Fars Dag och jag fick öppna presenterna från mina darlings på resande fot. De bejbsen vet verkligen vad jag går igång på.

*

Endre torskade uppe mot Dalen igår i en målsnål tillställning med uddamålet. Många var besvikna och jag räknar med snabb revansch idag. Misstänker att stackars Övik kommer att få sota för förlusten igår. Å andra sidan så är Dalen riktigt bra i år. Såg de tidigare i höstas och blev impad av hur mycket de gått framåt. Helt klart en dark horse i slutspelet till våren.

*

Dagens önskelista utan inbördes rangordning:
- M:s lag vinner
- Endre vinner
- Vi vinner
Då säger vi så. Nio pinnar, tack!

*

Dagens fråga har lite Fars Dag-stänk över sig.

Vilken är den gåva/present som jag blivit gladast för?

Nu tänker jag materialistiskt (och blandar därmed inte in födelsen av mina döttrar in i svaret). Jag är verkligen en hopplös person att köpa presenter till. För oftast är det så att om det jag vill ha ser jag till att skaffa mig det. Dessutom önskar jag mig sällan saker. Inte vidarevärst skojsigt att tjacka nåt till en sån va?

Därmed behöver man göra en  djupdykning i barndomen för att hitta THE PRESENT som gjorde mig lycklig. Då minns då speciellt en jul då jag fick mina efterlängtade röda skridskor av märket Graaf. Som jag hade trånat efter dem i månader och vilken kung man var på nästkommande hockeyträningar...

Hur blir ditt svar?


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Brolle

Men vafan din tyresöfjant!



Det var dom blåa graafen som var the shit! Dom röda var för tjejiga... Så någon kung kan du inte ha varit, möjligen en isprinsessa...



Grattis till dagen, segern och livet



Miss'ya



Tjaba //Brolle

2010-11-14 @ 20:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0