En riktig wuss

November borde strykas ur den svenska almanackan. Vilken skitmånad det är på ren svenska. Januari är en annan fullkomligen vidrig tolftedel. Och ja, jag vet att man inte borde gnälla över vädret m m. Istället borde man göra nåt åt eländet. Som att t ex bosätta sig nån annanstans under perioden oktober till april. Nånstans varmt och soligt. Jag säger bara en vacker dag. En vacker dag…

*

Vi tog ett brejk från måndagars normala rutiner som brukar innehålla fys alternativt rehab. Sportchefen bjöd på käk till TV-fajterna på O´Leary´s. Tydligen väldigt uppskattat. Speciellt med tanke på att det dröste småspik i sidled i Visby hela dagen igår (och den fortsätter även idag).  

*

Förutom att Santtu Manner var glödhet på plan och gav svar på tal till den finska förbundskaptenen Petteri Nykky. Han droppade även ett riktigt skönt citat också. “Pretty classic Santtu Manner. Just standing close to the goal and getting lucky.”

*

Daniel Calebsson är galet bra vilket man såklart vet om sen tidigare. Kalle Brännberg däremot. Riktigt intressant. Bra pondus i liret. Dessutom är han rightare. Och jag har nog en thing för just rightare.

*

Ställer mig i hyllningskören för Conny Vesterlund. Kunnig, påläst, rapp, schyssta oneliners. Dessutom (och icke att förglömma) - han har ett riktigt bra TV-fejs.

*

Finland laddar upp i Egypten inför hemma-VM. I Sverige nöjer vi oss med extravagans i form av kurorten Varberg…

*

Till helgen väntar Älvsjö. Har den största respekt för U19-skipper Gustafssons gäng. De är både skolade och duktiga. Det vill till att vi bring our A game till Västertorpshallen på söndag.

*

Såg den färskaste Harry Potter med äldsta dottern igår. Magi, mystik, gamla gränder i London, sagoväsen, de onda vs de goda.  Love that shit. Dessutom var den lite läbbig. Eller jag tyckte i all fall att den var det. M tyckte mest att jag var en riktig wuss. Förmodligen inte den första, men inte heller den sista gången hon tycker så…


Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Brolle

Men vafan är det frågan om!!



Nu brinner det...eller, kan du vara snäll och dra ut knivarna ur ryggen.



Fatta att om du stryker januari upphör jag att existera...



Då vet jag var vår så kallade vänskap är värd.



Tack så jävla skitmycke



2010-11-23 @ 16:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0