Ännu en blogg om ingenting

Alltid varit ett stort fan av Seinfeld. En genialisk serie som handlar om just ingenting. Alla karaktärerna var dessutom helt outstanding. Ultimata favoriten var (eller är beroende på hur man nu ser på det) George Constanza. Jason Alexanders suveräna porträttering av en liten, hetsig snubbe med konstant oflyt i livet.

*

Varför kom jag på att tänka på detta en dag som denna? Go figure. Kanske att denna blogg har likheter med den där TV-serien från 90-talet. Den handlar ju egentligen inte heller om nånting. Mest bara lösryckta iakttagelser och svammel… Dagens alster är inget undantag. Dessvärre.

*

Det råder ett riktigt självmordsväder här i Visby. Blött, kallt, vindigt och mörkt. Skönt då att veta om två saker:
1. Polaren M är på sk. ”konferens” med jobbet på Teneriffa. Gris.
2. Snart bör jag dra igång löpträningen inför Stockholm Marathon. Yihaaae.

*

Och på tal om maran så kom jag osökt att tänka på Micke Gunnarzon som är en riktig best när det kommer till långdistanslöpning. Han är förutom det även rätt så snitsig på att ta ut landslagsfemmor.

*

Kan detta rädda jumbon? För Peter Wallins skull hoppas jag det. Alltid gillat honom och skulle mer än gärna vilja samarbeta med honom i framtiden. Där har vi dessutom ett riktigt bra framtida förbundskaptensämne för herrlandslaget.

*

Oskar Linnros lirar på Wisby Strand nu på fredag. Gillar hans trallvänliga svenskpop. Tänkte spana trots att klubbspelningen lär vara en kort historia då grabben inte lär ha hunnit skapa så våldsamt mycket material till sin repertoar ännu.

*

Alexander Gerndt i blågult. Coolt. Och grattis! Dessutom ryktas en annan gotlänning vara på gång till Allsvenskan. Säger bara: Ta chansen!

*

Apropå fotboll så har jag fått ett erbjudande om plåtar till cupfinalen på Söderstadion på lördag. Inte bestämt mig till hundra ännu trots att det borde vara ett ganska givet val. När kommer mina kära Söderbröder att ha en shot på en titel nästa gång? 2001 har dessutom aldrig ägt rum. Det var bara en dröm… Bara så att ni vet.

*

Funderat mycket på det där med djur. Skulle ju vilja vara nåt tufft och ballt som ett lejon, men insett att det skulle vara ljug. En brunbjörn funkar nog ändå. Hittade nedan förklaring om arten:
Brunbjörnen är för det mesta mycket lugn. Kan dock bli oerhört våldsam om man retar upp den alternativt om den är hungrig.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0