Jag = Darth Vader!?

Måste börja med detta. Kompisen M:s kids hade en skön diskussion härommorgonen. 6-årige storasyrran frågade 4-årige lillebrorsan ifall denne visste vad Prinsessan Leias (tillika namnet på min yngsta) mamma heter. Grabben funderade en stund och svarade sedan:
- Jag vet inte, men pappan heter i alla fall Mika!

Så nu vet du det ifall du undrat. Undertecknad är med andra ord inte bara Leias utan också Luke Skywalkers pappa. Det gör ju mig i så fall till Anakin Skywalker a k a Darth Vader. Och frågar man spelarna i Visby IBK så lär de hålla med gällande det sistnämnda skulle jag tro…  



*

Idag fick jag äran att via Stefan Edberg (som för övrigt levererar riktigt schyssta alster som VM-bloggare på magget)  vara med på oddssättarnas lunchinnebandy här på firman. Ett gladiatorspel med prison rules man mot man (småmål och tre mot tre) i en timme. Helt färdig med efterföljande eftersvett som inte gick av för hackor när man satt och pillade i sig en caesarsallad i matsalen efteråt.

*

Ikväll ska det första riktiga steget mot den svenska revanschen tas. Norge lär utgöra ett hot i ca en period om ens det.

Imorgon bär det dessutom av till Helsingfors för egen del. Misstänker att det kommer att bli något av en internationell firmafest med många bekanta nunor här och där. Sitter dessutom inne med extra plåtar till semifinalerna, tredjeprisfajten och finalen. Misstänker att man kommer att vara hyfsat poppis runt Hartwall Arena för alla utan biljetter som är där och läser just dessa rader…

*

Det här är festligt. Tror att undertecknad också tagit en tröja i ett handfull VM-lag trots att man är och förblir en industriback svenska mått mätt sätt. Å andra sidan fick man ju en inofficiell förfrågan från vårt östra grannland när det begav sig för 14 år sen...

Och däri ligger en liten utmaning för en sån som mig, eftersom Kent Göransson är ju en vältränad herre. How ´bout att vi mäter våra krafter i löpspåret under 2011? Kent, du kan få välja lopp eller tävling. Har vi en deal?


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Edberg

Du glömde tillägga att du betvingade undertecknads gäng i två raka holmgångar... Bittert.



SE ;-)

2010-12-09 @ 15:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0