Inget nytt under solen

Cap har talat. Och han rör om i grytan. Intervjun skapade såklart många reaktioner från utomstående. Såväl positivt som negativt.

Artikeln är befogad. Det är dock inget nytt under solen för undertecknad. Påtalat detta sedan maj/juni. Skönt att nån annan tar bladet från mun. Helt rätt agerat. Det här tillhör dessvärre också till en lagkaptens uppgifter.  

Men. Vi har aldrig hycklat. Tvärtom. Vi har varit väldigt tydliga på t ex två punkter:

1.       Prestationen har inte varit tillfredställande under hösten (bortsett från enstaka perioder här och där).

2.       Vi jobbar fortsatt långsiktigt. Målet är och förblir SSL på två år, dvs. senast 2012.


*

Tillbringade gårdagen i spelarsamtal. Tog t o m ut en semesterdag för ändamålet. Är man dum i hela huvudet eller kallas det för nåt skönmålat i stil med "otroligt engagerad"? Ibland undrar jag dock om jag är riktigt frisk… Nåja. Resultatet av mötena hoppas jag ger utdelning. Gärna leverans redan nu på lördag.

*

Rena värmeböljan idag. Bara -2. Yihaaae! På med speedos.

*

Min forne förstacenter och asscap (då det begav) sig har korats till världens bäste igen. Helt rätt dessutom. Killen är ett unikum på alla plan. Ett föredöme som jag önskar alla spelare och coacher skulle få möjligheten att samarbeta med samt inspireras och lära sig av.

*

Det här tycker jag är intressant. Är den finska ledarstilen mer internationellt gångbar än den svenska? Debatten borde lyftas fram.

*

Och i Endre har man det oerhört tungt just nu… Rub it in. Bah!

*

Avslutar dagen till ära med att citera Mika Kohonens bevingade ord:
”Med juniorer vinner man juniormästerskap. Med seniorer vinner man seniormästerskap.”
Råkar dessutom veta att han syftar till beteende och mognad – och inte just ålder. Och det gör citatet till nåt förbannat sant i dess enklaste form.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Jolanta

Den tuffa men effektiva finska ledarstilen är mer internationellt gångbar än den mesiga svenska ledarstilen :-)

2010-12-03 @ 16:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0