Bragden i Sundsvall

Slitna hjältar på väg i buss till Nynäshamn efter en hotellövernattning i Bromma på vägen hem från Sundsvall. Kattis the chaffis har styrt oss skickligt igenom slippriga vintervägar både på upp- och nervägen. En del har nu hoppat av längs vägen för att fira jul hos sina familjer på diverse orter i Svennelandet. Vi ”gotlänningar” är dock intakta.

*

Matchen igår är inget annat än en bragd. Förutsättningarna som vi hade inför fajten, som jag berättade om tidigare, var knappast optimala. Dessutom var vi tvungna att resa oss efter underlägen rakt igenom hela matchen mot ett hemmalag som uppträdde med stort självförtroende.

Efter slutsignalen kunde jag för Andreas konstatera att den här segern var en av de absolut roligaste nånsin. Det var så underbart att se när grabbarna verkligen gav sitt allt på parkettgolvet och spelade med ett stort pumpande hjärta. Just sånt som jag tidigare kritiserat spelarna för att de visat för lite av. Vi slet och vi krigade. Och vi tog skitjobbet för varandra hela tiden. Det var ren njutning att se. Gåshud och allt det där.

För att citera min gode vän Thomas ”Brolle” Brottman på frågan varför han vunnit så mycket.
- Jag har täckt mycket skott.

Ungefär så enkelt är det egentligen. Och igår gjorde vi just såna enkla saker hela tiden. Därför besegrade vi inte bara Granlo inför deras härliga hemmapublik utan också oss själva.

*

I mina ögon är Granlo är ett jäkligt bra lag. Magnus Näsman är en jäkligt bra coach. Tycker dessutom att en idrottsstad som Sundsvall med det intresset som finns för innebandy är definitivt värda att ha ett lag i SSL.

*

På tal om Brolle så tror jag att han myser lite extra gott efter att ha spöat AIK (i vilken tur i ordningen vet jag inte) igår. Hoppas och tror att han, Mihu och Hannes får fart på Storvreta efter jul.

*

Missar dessvärre Endres hemmafajt vs Täby i eftermiddag, eftersom man då guppar på Östersjön. Gotländskorna befinner sig också lite i limbo med deras skadehelvete som bara blir värre och värre. Det är knappt så att de fick ihop två linor till den här matchen. Men. Kunde vi så kan ju Endre.

*

En komisk iakttagelse från Sundsvalls eminenta sporthall igår. Hallen är ju som bekant även hemmaborg för basketlaget Dragons. På ena kortsidan hänger tre banderoller. En är naturligtvis för deras SM-guld från 2009, men de två andra hyllar deras deltagande i SM-finaler! Vänta nu ett tag!? Det betyder ju att man saluterar silvermedaljer? Unheard of åtminstone i min värld.

*

Ikväll håller man tummarna för de svenska handbollstjejerna. Vilka brudar! Där kan vi också snacka om bragd.

 

Med doft av plast,

Mika

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha!



Jag var på plats när Kungarna snodde SM-bucklan från just Drakarna (hemma i templet i kringelstaden). Det var också en upplevelse, Kings var så överlägsna i slutet att de bara lallade runt och bollade till varandra, och ingen ville gå av plan. De bjöd mao inte på samma spänning som du kan göra i en SM-final...

2010-12-22 @ 10:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0