Boot it & run

Första träningspasset på en dryg vecka. Jag hade faktiskt inte sett nån av spelarna sen den senaste torsken.

På lördag möter vi Sundsvallsgänget Granlo på bortaplan. En resa som startar redan på fredag och avslutas på söndag.

Hua. Det var den helgen det. Glamour. Lyx. Jet set.

Motståndarna har imponerat på mig. De är dessutom bevisligen i bra form efter att ha spöat självaste TT i den senaste omgången. Förutom den skicklige coachen Magnus Näsman förfogar man över ett helt koppel av kompetenta spelare. Nämnde Näsman är för övrigt en gammal klubbkompis till mig från The Dark Ages (läs: Hagsätra från 90-talets början).

Rykten gör sig även gällande om lapp på luckan.

Summan av kardemumman är således att vi kommer att få det hett om öronen. Och då är allt som vanligt kan man tillägga. Det bästa just nu är i alla fall att vi inte behöver försvara nåt som vi inte längre har. Det är bara att kötta på och hoppas på det bästa. Boot it & run.

*

Lucia har passerats och mina chicks räknar dagarna till julafton. Denna jul ska dock nya rutiner sjösättas. Kommer kännas helt klart annorlunda och konstigt. Brukade älska julen. Nu vet jag liksom inte. Längre…

*

Och ikväll har det statliga spelbolaget traditionsenlig julfest. Som det har snackats och laddats! Definitiv risk för övertändning på sina håll. Undertecknad avstår och undviker dock dessa partyn numera. Inte min kopp av thé längre so to speak…

*

Kom att tänka på en textrad som jag såg på Arlanda häromdagen:

”Jag är främling överallt.”

Ganska passande och tänkvärd i dessa dagar av bombdåd och annat elände.


Med doft av plast,

Mika


Kommentarer
Postat av: Lars U

Nja, det var väl Järfälla som Granlo tryckte dit i senaste omgången. TT vann ju ganska komfortabelt däruppe i Sundsvall för några veckor sen.

2010-12-15 @ 16:33:54
Postat av: TT

Nä du Mika! Nu har du fel info. Det var Järfälla man spöade och inte TT, den fick Granlo torsk med 9-5 i....!

2010-12-16 @ 07:39:56
Postat av: Jolanta

Julen är magisk även om det inte känns så just nu.

Om du bara vågar och vill lära dig älska Julen på nytt då kommer den rätta känslan tillbaka!

2010-12-16 @ 08:33:41
Postat av: Thomas

Bryr mig inte om det var TT eller Järfälla men att Granlo e bra vet man sedan tidigare. Vill bara passa på att citera M Kohonen innan Sverige matchen, han fick ett sms från en svensk ladslagsspelare från Storvreta, som tyckte att det inte var så kul match mot Singapore (storseger). Mikas svar; "INNEBANDY E ALLTID KUL" sa han med ett brett leende in i tv-kameran. Snacka om inställning. (Ni såg det bergis själva, jag tycker i alla fall att det är värt att uppmärksammas).

2010-12-17 @ 12:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0